Strona główna  /   Blog  /   10 zasad profesjonalnej komunikacji na LinkedIn

10 zasad profesjonalnej komunikacji na LinkedIn

10 zasad profesjonalnej komunikacji na LinkedIn

Ciąg dalszy na temat zasad, którymi powinniśmy się kierować, by nasze konto na LinkedIn było profesjonalne i pracowało dla nas.

Powinieneś

Aby Twoje konto dobrze pracowało i dobrze o Tobie świadczyło, powinieneś zapraszać do swoich kontaktów tylko te osoby, które znasz osobiście. Jeśli kogoś nie znasz, a bardzo chcesz go zaprosić, możesz to zrobić, ale musisz jasno napisać w zaproszeniu, dlaczego tak bardzo Ci na tym zależy.

Nowym kontaktom wysyłaj wiadomość powitalną. Miło będzie, jeśli zapytasz również, czy możesz coś dla nich zrobić i zaproponujesz im coś wartościowego.

Na wiadomości odpowiadaj szybko, ale nie musisz natychmiast. Nie jesteś robotem! Odpowiedź wysłana następnego dnia roboczego – to dobry standard.

O rekomendację proś tylko te osoby, które dobrze Cię znają, ale wszystkim gratuluj sukcesów, zmiany pracy lub awansu. Udostępniaj i lajkuj statusy innych.


Nie powinieneś

Niewłaściwą praktyką na LinkedIn jest występowanie o referencje lub rekomendacje do osób, których nie znasz. Nie idź na ilość, ale na jakość (i uczciwość).

Podobnie nie wysyłaj nieznajomym próśb o przyłączenie się do Twojej sieci. Niech będzie ona dla Ciebie wartościową, cenną bazą kontaktów zawodowych.

Dla większości osób jest to oczywiste, ale na wszelki wypadek przypominamy o tym, że na LinkedIn (i nie tylko tam) nie publikujemy treści rasistowskich, seksualnych, zaangażowanych politycznie lub religijnie.

Udzielanie się w grupach jest jak najbardziej pożądane, ponieważ pokazuje, że jesteś zainteresowany samorozwojem oraz że chcesz się dzielić swoimi umiejętnościami ze społecznością. Ale nie zamieszczaj własnych postów w grupach, jeśli nie wnoszą istotnej wartości dla innych.

Nie krytykuj też i nie komentuj negatywnie postów innych użytkowników LinkedIn.