Strona główna  /   Blog  /   7 wskazówek dla publikujących na Pulse

7 wskazówek dla publikujących na Pulse

7 wskazówek dla publikujących na Pulse

Zastanawiasz się, do czego może się przydać publikowanie na Pulse? Widzisz, jak używają go Twoi znajomi? Czy zdarzało Ci się klikać w powiadomienia i otwierałeś irytujący, promocyjny tekst bez wartości dodanej albo ogłoszenie o pracę? Zobacz, jak publikować na LinkedIn, aby wpis był ciekawy dla odbiorcy, a także dobrze skonstruowany.  

Amerykański marketingowiec Noah Kagan z Search Wilderness, przebadał ponad 3000 wpisów na LinkedIn i sformułowali poniższe zalecenia, które przetestowałam w praktyce:

  • Tytuł postu powinien mieć od 40 do 49 znaków.

Musisz również się postarać, aby był to dobry tytuł. Andy Lopata, mówca i autor strategii networkingowych, powiedział: Mam tendencję do zbytnio wyszukanych tytułów, wykorzystujących grę słów i subtelne nagłówki. Tymczasem najbardziej angażujące blogi mają kontrowersyjne tytuły, jak „Czy Linkedln utonie w morzu spamu?” lub typu „7 sposobów na …”.

Dlatego moja rada jest taka, aby pisać posty z serii „Jak to zrobić?”, np. „Jak skutecznie wykorzystywać Pulse?” albo jeszcze lepiej „7 sposobów na publikowanie na LinkedIn”.

  • Paragraf otwierający

Jacqui Newman, właścicielka Hotspot Marketing uważa, że nagłówki muszą być prowokacyjne, aby zainteresować czytelników, ale to paragraf otwierający jest kluczem do sukcesu! Jej rady? Powinniśmy pisać tak, aby czytelnik od razu zapamiętał paragraf otwierający, a potem podążał za tokiem myślenia autora, który doprowadzi go do celu. Jako przykład paragrafu otwierającego: Czy tegoroczne cele sprzedażowe skazują twój zespół na porażkę? Jesteśmy właśnie po pierwszym kwartale 2016 r. Bądźmy szczerzy – jak mocno wierzysz, że uda Ci się zrealizować tegoroczny cel sprzedażowy?

  • Dodaj obrazki, ale nie więcej niż 8

Jeden obraz wart jest więcej niż tysiąc słów. Twój wpis będzie lepszy, jeżeli zilustrujesz go zdjęciami lub obrazkami. Jednak zyska tylko pod warunkiem, że dołączone zdjęcia będą atrakcyjne i adekwatne do treści. Nie załączaj multimediów, np. filmów z YouTube’a.

  • Podziel post na części

Jeśli Twój tekst ma zalecaną długość między 1900 a 2000 słów, podziel go na 5 części używając nagłówków (śródtytułów, czyli h1, h2, h3). Każdy nagłówek powinien intrygować i wzbudzać ciekawość, zachęcając do przeczytania następnego fragmentu.

  • Prosty i neutralny styl pisania

Pisz prostym językiem. Powinien Cię zrozumieć przeciętny 11-latek. Czytelnik oczekuje konkretnej informacji, więc zaskocz go wiedzą. Skup się na głównym temacie i nie poruszaj kilku problemów w jednym wpisie! Twój post powinien mieć raczej neutralny charakter.

  •   Czwartki z bonusem

Kiedy najlepiej publikować wpisy? Noah Kagan radzi to robić czwartego dnia tygodnia. Publikuj we czwartki, ponieważ posty zamieszczane tego dnia notują największą liczbę wyświetleń, choć nie wiadomo dlaczego.

  • Promuj swoje posty

Jeśli zależy Ci na zwiększeniu liczby czytelników, możesz wykorzystywać również inne kanały do promocji swoich tekstów na LinkedIn. Dodatkową promocję możesz np. umieścić na Twitterze.


Jak publikować najefektywniej radzi również sam LinkedIn. Mówi m.in.:

  • Pisz o tym, na czym się znasz.
  • Bądź autentyczna/y.
  • Nie publikuj treści obscenicznych, szokujących, nienawistnych, onieśmielających czy w jakikolwiek sposób nieprofesjonalnych.
  • Publikuj tylko to, co ma wartość dla czytelników LinkedIn.
  • Zanim opublikujesz post proś kogoś o przeczytanie go i weryfikację.

Do czego możesz wykorzystać Pulse? Możesz tu np. zapowiadać wpisy na swoim blogu, kursy on line, warsztaty. Ale nie poprzestawaj na reklamie. W każdym wpisie daj konkretną wskazówkę, informację lub coś zabawnego. Pamiętaj, że czytelnik zainteresowany Twoim wpisem, może chcieć zobaczyć Twój profil na LinkedIn.

Jeśli chcesz mieć profesjonalne konto możesz skorzystać z naszej usługi Konto pracujące na LinkedIn.

Usługi