Strona główna  /   Blog  /   Jak pisać teksty na stronę firmową

Jak pisać teksty na stronę firmową

Jak pisać teksty na stronę firmową

Jak pisać teksty na stronę internetową wiedząc, że od tego zależy pozyskanie klienta?


Podajemy kilka wskazówek, które pozwolą na to, by dłużej zatrzymać na stronie firmowej potencjalnego klienta.

Postaw klienta w centrum uwagi

Zanim zaczniesz pisać cokolwiek określ cel, jaki chcesz osiągnąć. Jeśli pracujesz nad zakładką „o nas”, to oczywiste jest, że chcesz przedstawić firmę w jak najlepszym świetle. Ale pomimo, że tekst będzie dotyczył Twojej firmy musisz pamiętać, że nawet w tej zakładce najważniejszy jest klient. To klient ma być w centrum uwagi, a Twoim celem jest napisanie tekstu „o was” tak, by był dla niego interesujący. Zobacz na zdjęciu poniżej, jak jedna z firm podkreśliła, kim jest dla niej klient.

Jak_pisać_teksty_2


Opowiedz swoją historię

Często komunikaty na stronie głównej, która jest doskonałym miejscem do zaprezentowania się w sposób wyjątkowy, zgodny z charakterem i profilem działalności firmy nie mówią zupełnie nic o tym, z kim mamy do czynienia. Bo czego możemy się do wiedzieć, gdy czytamy: „Celem naszej firmy jest profesjonalne świadczenie usług oraz konsekwencja w dążeniu do satysfakcji każdego Klienta. Doradzamy w wyborze produktów oraz pomagamy w podejmowaniu właściwych decyzji.” Nie jesteśmy nawet w stanie zorientować się, o jaki biznes chodzi. Tak napisać może każdy.

A teraz porównaj z tym: „Każda marka ma swoją historię. Nasza rozpoczęła się w 2002 r. z chwilą otwarcia pierwszego salonu stacjonarnego. Od tego czasu nieustannie rozwijamy się, dzięki czemu jesteśmy ekspertami w branży komputerowej. Łączymy nasze dwie główne kompetencje – empatię i technologię, co pozwala nam…” Taki tekst czyta się jak powieść. Ktoś napisał o sobie tak, że jesteśmy ciekawi, co będzie dalej.

Przedstaw klientowi korzyści

Twoja oferta powinna komunikować realną wartość dla konsumenta. Pamiętaj, wartością nie jest to, co robisz czy sprzedajesz, ale to, co możesz zrobić dla swoich klientów. Zamiast rozpisywać się, jak wspaniałe są twoje produkty, uświadom odbiorcy, jakie będzie z nich miał korzyści. To właśnie tego chce się dowiedzieć potencjalny klient. Dlatego dłużej pozostanie na Twojej stronie. Wzrośnie też prawdopodobieństwo, że zachowa się tak, jak oczekujesz, czyli np. zapozna się z Twoją ofertą, wyrazi zgodę na otrzymywanie newslettera, zostawi adres mailowy, napisze komentarz, kupi Twój produkt.

2017-03-01 (2)

Nie komplikuj języka

Najlepiej pisz prostym, potocznym językiem, który internauci przedkładają nad sztywny i formalny. Możesz używać języka branżowego. Użytkownicy, którzy weszli na Twoją stronę chcą przecież konkretnej i zrozumiałej dla nich informacji. Ale pamiętaj przy tym, że nie wszyscy znają facho­wą ter­mi­nologię, dlatego czytelnicy spoza branży na pewno będą Ci bardzo wdzięczni, jeśli wyja­śnisz skom­p­likowane poję­cia.

Unikaj słów, które obniżają wartość Twojego przekazu. Do takich należą m.in. słowa obcojęzyczne. Dlatego zamiast market, pisz sklep, zamiast partycypacja – udział. Unikaj też zwrotów wyświechtanych, które nic konkretnego nie mówią i które straciły swoją moc i znaczenie właśnie przez ich nadużywanie. O jakie słowa chodzi możesz sprawdzić na infografice, którą przygotowaliśmy razem z firmą Newspoint. Jednym z takich zwrotów jest „usługi szyte na miarę” – ogólne, nic nie mówiące sformułowanie. To samo można powiedzieć, podając konkretnie, na czym polega dopasowanie usług do potrzeb klienta, jak poniżej.

2017-03-01 (4)

Wzbudzaj zaufanie

Twoja strona powinna zawierać elementy, które świadczą o tym, że inni ci ufają. Możesz zamieścić np. rekomendacje klientów zadowolonych z twoich produktów lub usług. Ważne jest jednak, żeby z wypowiedzi można było wywnioskować, że osoba pisząca w praktyce przetestował współpracę z tobą. Możesz pochwalić się klientami, dla których pracujesz. Opisz, w czym im pomogłeś lub co dzięki tobie osiągnęli. Jeśli ktoś napisał o tobie w mediach, użył twoich wypowiedzi na uzasadnienie swojej tezy – pokaż to.

Zaufanie do firmy zwiększy się, jeśli przedstawisz ludzi, którzy pracują na twoją markę. Zamieść ich zdjęcia. Napisz, czym się zajmują. Możesz też dodać o każdym z nich, ale niekoniecznie, jakąś bardziej prywatną informację, co na pewno ociepli ich wizerunek i pokaże, że są to ludzie z krwi i kości.